اسکله موقتی که آمریکا ادعا می‌کرد آن را با هدف رساندن کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه احداث کرده روز چهارشنبه به مدت چند روز دیگر برپا خواهد شد اما برنامه آن است که این اسکله به صورت دائمی جمع‌اوری شود.

اسکله موقت آمریکا در غزه به صورت دائمی جمع‌آوری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر به نقل از چند مقام آمریکایی گفت که این اقدام ضربه نهایی به پروژه‌ای خواهد بود که به دلیل مشکلات جوی، ابهام‌های امنیتی و مشکلات لجستیکی بارها متوقف شده بود. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند قصد دارند طی این چند روز کمک‌های انبارشده در قبرس را جمع‌آوری کرده و به غزه برسانند. بعد از انجام این اقدام ارتش آمریکا این اسکله را جمع‌آوری خواهند کرد و از منطقه خارج خواهند شد. روزنامه نیویورک‌تایمز حدود دو هفته پیش گزارش داده بود اسکله موقت ۲۳۰ میلیون دلاری که ارتش آمریکا با ادعای افزایش کمک‌رسانی به غزه راه‌اندازی کرد در مأموریت خود شکست خورده و احتمالاً چندین هفته زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد به کارش خاتمه خواهد داد.

طبق این گزارش، از زمانی که این اسکله احداث شده تنها ۱۰ روز فعال بوده و در بقیه اوقات برای تعمیر یا بنا به دلایل امنیتی فعالیت نکرده است. برخی از مقام‌های ارتش آمریکا گفته‌اند با آنکه این اسکله قرار بود تنها اقدامی موقت برای کمک‌رسانی به غزه باشد اما حتی در برآورده کردن همین اهداف متوسط هم موفق عمل نکرده است. دولت جو بایدن در ابتدا پیش‌بینی می‌کرد که اسکله در ماه سپتامبر به دلیل تغییر وضعیت دریا غیرعملیاتی خواهد شد، اما مقام‌های آمریکایی اکنون به سازمان‌های امدادرسان گفته‌اند که این پروژه ممکن است اوایل ماه آینده میلادی به کار خود خاتمه دهد.ماه پیش دو مقام آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرده بودند که این اسکله برای دومین بار قرار است به دلیل وضع ناپایدار جوی در دریا از ساحل غزه جمع‌آوری شود. حدود یک ماه پیش سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود اسکله موقت احداث‌شده توسط آمریکا برای ارسال کمک به غزه دچار آسیب شده و برای تعمیر جمع‌آوری خواهد شد. وی با بیان این ادعا که وضعیت بد جوی باعث آسیب به بخشی از این اسکله شده گفته بود: بازسازی و تعمیر این اسلکه دست‌کم یک هفته زمان نیاز خواهد داشت و بعد از آن مجددا در ساحل غزه نصب خواهد شد.چند روز قبل‌تر از آن هم کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل گزارش داده بود آب بخشی از اسکله شناوری که ارتش آمریکا در سواحل غزه آن را ایجاد کرده بود را با خود برده است.این اسکله به دلیل استفاده رژیم صهیونیستی از آن برای آزادی ۴ اسیر صهیونیست در عملیات «النصیرات» محل بحث و جدل‌های فراوان در روزهای گذشته بوده است.

پایگاه «کریدل» گزارش داده ارتش اسرائیل برای انجام این عملیات از اسکله‌ موقتی استفاده کرده که آمریکا مدعی است برای انتقال کمک به غزه احداث کرده است. پایگاه کریدل گزارش داده بود نظامیان رژیم صهیونیستی بعد از انجام عملیات مرگبار خود در النصیرات از اسکله ارتش آمریکا برای خارج کردن نیروهای خود از غزه استفاده کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.